Startar med lite pudding

Torsdag idag. Som är mer som onsdag då jag arbetar fram till lördag denna veckan. Jag längtar efter julledigheten och vår kommande resa något enormt nu. Vi reste ju både till Tanzania och Paris i vinter/våras men sedan maj så har det bara varit jobb på agendan utan någon som helst vidare riktig ledighet med tid för att pusta ut. Det börjar kännas nu kan jag lova. Yrkets baksida. Att jobba som en jäkla galning när jobbet väl finns där, för att sedan gå in i en ledighet som oftast inte enbart innebär skön ledighet utan också en gnutta ångest över att det är arbetslöshetsledigt. Men just nu känns det nästan lockande att gå in i den där perioden. Min hjärna är liksom tömd på inspiration och vill bara fyllas på utav detta under en prestigelös semester där det enda jag behöver fokusera på är vilken restaurang vi skall äta middag på under kvällen, eller vilken svordom jag skall använda när N säger att han skall hoppa Bungy jump.

Jaja, det där var mest babbel. Jobb är det ju ändå som gäller idag. Inleder med att fylla på energidepån med inget mindre än en hemgjord chiapudding som stått i kylen över natten. Man har ju läst om dessa nyttiga röror lite varstans så tänkte att det är ju inte fel att testa. Kanel, kokos och mango finns i min och det gick faktiskt att äta helt utan problem. Om det var en smaksensation låter jag vara osagt men om det nu är så nyttigt som det påstås så kan jag gott tänka mig att byta ut några av havregrynsgrötsmåltiderna i veckan mot chiapudding.
IMG_9240 IMG_9242

Lämna en kommentar